19 May 2012

GALATASARAY STORE VE PAZARLAMA ve GEÇ KALMIŞLIK

Dünya markası ,Avrupa takımı ,marka değeri bunlar ne ile? Nasıl? Ve kimler tarafından gerçekleştirilir?

 2011- 2012 sezonu Türkiye Süper lig ve final şampiyonu GALATASARAY. Başkanından malzemecisine herkese çok teşekkürler ve alkışlar. Bunun yanında ligi 9 puan önde kapatan ve final grubunu lider bitirmesi kuvvetle muhtemel olan bir takım Pazarlama departmanının bu kadar hazırlıksız yakalanması ne garip ve acınası. Sayın Ünal Aysal her konuşmasında ben bir ticaret adamıyım ve şirketlerim kurumsal kimlikle yönetilmektedir diye söylüyor.

Galatasaray Spor Kulübünün her zaman artı değerle(maddi ve manevi) sezonu kapatması amacı olduğunu biliyoruz. Bir takımın taraftarının takımının lisanslı ürünlerini almasının sebebi takımına maddi olarak da artı değer katmak istemesidir. Takım şampiyon olursa ya da transferler kaliteli olursa bu eğilim daha da çok artacaktır. 12 Mayıs 2012 tarihinde Galatasaray Spor Kulübü Futbol takım ezeli rakibi Fenerbahçe stadı ve seyircisi önünde Şampiyon olmuş ve Kupayı TFF ve ev sahibine yakışır bir şekilde (!) almıştır.

 Galatasaray S.K. pazarlama departmanı geçen 1 haftaya rağmen hala bunu değerlendirip kulüp menfaatleri adına paraya çevirememiştir ki maçtan sonra birçok taraftar Galatasaray Store koşmuştur. Sonuç olarak: Biz taraftarlar kendi dizaynımız olan (muhteşem kareografi , karanlıkta çekilmiş şampiyonluk fotosu,Kadıköy de şampiyon v.b.) t shirt , atkı,forma ,bere,şapkalarda kendi imkanları ile baskı yaparak veya lisanssız ürün alarak kullanmakta peki bu takımımıza ne kazandırmakta?

 NOT: Avrupa da bunu aynı anda paraya çevirecek ve çeviren onlarca takım var……… Fifanın resmi sitesine koyduğu resmi t shirt basılsa giymez misiniz?

Hiç yorum yok:

19 May 2012

GALATASARAY STORE VE PAZARLAMA ve GEÇ KALMIŞLIK

Dünya markası ,Avrupa takımı ,marka değeri bunlar ne ile? Nasıl? Ve kimler tarafından gerçekleştirilir?

 2011- 2012 sezonu Türkiye Süper lig ve final şampiyonu GALATASARAY. Başkanından malzemecisine herkese çok teşekkürler ve alkışlar. Bunun yanında ligi 9 puan önde kapatan ve final grubunu lider bitirmesi kuvvetle muhtemel olan bir takım Pazarlama departmanının bu kadar hazırlıksız yakalanması ne garip ve acınası. Sayın Ünal Aysal her konuşmasında ben bir ticaret adamıyım ve şirketlerim kurumsal kimlikle yönetilmektedir diye söylüyor.

Galatasaray Spor Kulübünün her zaman artı değerle(maddi ve manevi) sezonu kapatması amacı olduğunu biliyoruz. Bir takımın taraftarının takımının lisanslı ürünlerini almasının sebebi takımına maddi olarak da artı değer katmak istemesidir. Takım şampiyon olursa ya da transferler kaliteli olursa bu eğilim daha da çok artacaktır. 12 Mayıs 2012 tarihinde Galatasaray Spor Kulübü Futbol takım ezeli rakibi Fenerbahçe stadı ve seyircisi önünde Şampiyon olmuş ve Kupayı TFF ve ev sahibine yakışır bir şekilde (!) almıştır.

 Galatasaray S.K. pazarlama departmanı geçen 1 haftaya rağmen hala bunu değerlendirip kulüp menfaatleri adına paraya çevirememiştir ki maçtan sonra birçok taraftar Galatasaray Store koşmuştur. Sonuç olarak: Biz taraftarlar kendi dizaynımız olan (muhteşem kareografi , karanlıkta çekilmiş şampiyonluk fotosu,Kadıköy de şampiyon v.b.) t shirt , atkı,forma ,bere,şapkalarda kendi imkanları ile baskı yaparak veya lisanssız ürün alarak kullanmakta peki bu takımımıza ne kazandırmakta?

 NOT: Avrupa da bunu aynı anda paraya çevirecek ve çeviren onlarca takım var……… Fifanın resmi sitesine koyduğu resmi t shirt basılsa giymez misiniz?

Hiç yorum yok: